neljapäev, 3. detsember 2015

Miks alkoholi tarvitama hakatakse?

Ühel päeval sattusin internetis vestlema ühe inimesega, keda pidasin karsklaseks, kuna polnud teda alkoholi tarbimas näinud. Otseloomulikult üritasin olla omakasupüüdlik ja seda inimest Juventesse värvata. Meie vahel leidis aset vestlus mida sooviksin siinkohal avaldada. Avaldan vestluse vestluskaaslase nõusolekul, kuid välja mõeldud vestluskaaskase nimega, et säilitada konfidentsiaalsus.

Indrek
Hei, kas vastab tôele, et sa oled karsklane? :)


Laura
Hei, olin küll paar aastat, aga hetkel mitte.
Sügisest lõppes see korraliku inimese elu ja tekkis tuju jooma hakata. :D


Indrek
Miks sa siis enam ei ole?
Depresioon? Sotsiaalne môjutatus? Juhtus midagi?!


Laura
Välismaal olles pärast suve tekkis selline tuju, et kammoon ma olen välismaal, miks ka mitte teha midagi pöörast või midagi teistsugust enda jaoks, siis sai veits pidutsetud seal ja Eestisse tagasi tulles ma ei suutnud kuidagi kohaneda pärast seda välismaa suve, kõik lihtsalt nii teistsugune ja samas tööd sai tehtud suvel nii palju, pidutseda ja sõpradega lolli mängida aga vähe, seega hakkasn siin Eestis veits rohkem pidutsema. :D


Indrek
Pidutsemise ja alkoholi tarvitamise vahel pole vôrdusmärki.
Üks ei vôrdu teine.


Laura
No ma varem pidutsesin ka, aga minu jaoks "veits rohkem pidutsema" = koos alkoholiga pidutsema. :D
siin antud lauses lihtsalt ei tahtnud kasutada terminit jooma, sest see on sellise halva maiguga. :D


Indrek
Aga miks sa eitad, lepi probleemiga, kui jooma, siis jooma. See ongi halva maiguga, ära ilusta.


Laura
Tean, et alkohol on halb ja pidutsemiseks pole vaja alkoholi, aga lihtsalt selline eluperiood on hetkel, mõningad probleemid ja stress, võib-olla peaks minema psühholoogi vms juurde, aga no ma ei tea.
Lihtsalt alkoholi joomine paneb unustama mured... mõneks ajaks. :D
Ma täitsa usun, et mingi hetk saab mul sellest joomisest villand ja siis olen jälle karskem. :D
Gümnaasiumis tarbisin ma alkoholi küllaltki palju aga mingist hetkest lõpetasin tarvitamise.
Nüüd siis jälle see periood ja hetkel ma lihtsalt lasen elul minna nii nagu ta läheb, teen lollusi kuniks olen veel noor.:D


Indrek
No jah, igal ühel omad valikud. Môtlesin sind siin just noorte karskusorganisatsiooni kutsuda, mida me üles ehitada üritame. Karsklasi pole just jalaga segada kas tead või vähemasti pole karskus enamasti see mis kaugele silma paistab.


Laura
Sa mõtled Juventet?


Indrek

Jah

Nii juhtuski, et seekord uue liikme leidmisest asja ei saanud. See vestlus pani mind aga mõtlema mis põhjustel, kuidas ning kui kergesti võivad inimesed hakata alkoholi tarvitama. Seda soodustab kindlasti suurel määral alkoholi tarbimist heaks kiitev või lausa soosiv ühiskonna norm. Lõpetuseks paluksin kõigil lugejatel mõelda miks nemad ei joo/joovad alkoholseid jooke, sest mitte midagi pole mõtet teha lihtsalt selle pärast, et teised teevad. Lõpetuseks mõtlik lauluke, mis seostub sellega kui palju tööd tuleb teha, et Eesti ühiskonna ebatervislikku alkoholi tarbimise normi muuta (11,71 liitrit puhast alkoholi (100%) iga täiskasvanud (15+?!) elaniku kohta on siiski päris palju! Noorkuu - Veskimees

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar