kolmapäev, 2. detsember 2015

Karsklane alustab

Tere! Mina olen Indrek. Ma olen karsklane. Noore 24 aastase Eesti mehe kohta on see ebatavaline eluviis. Nüüdseks juba mõned aastad pole ma tarvitanud kääritatud kaljast kangemaid jooke. Jah, mind ka selle joomise pärast mõnitatud "joodikuks", sest selles on kuni 0,5 % alkoholi, kuid nii seaduse mõttes kui ma minu jaoks ei kvalifitseeru selline jook alkoholi alla. Kaljast on ennast purju juua võimatu (ainult väga irratsionaalne inimene teeks seda), enne saaks selle üritaja tüsistused liigse vedeli tarvitamise tõttu, lisaks selle kali ka maitseb mulle, erinevalt näiteks õllest ja muudest alkohoolsetest jookidest. 

Pilt 1. Tere-tere. Jah see olen mina, parematel hetkedel kui peab mõtlema mis on Eesti alkoholipoliitikas valesti.
Pilt 2. See blogi saab olema siin olema joomajuttude vaba.

Jah, ma tunnistan et ma pole alati olnud täiesti karske nagu hetkel. Olen katsetanud ja proovinud, kuid pole alkoholi tarvitamises enda jaoks midagi leidnud. See kas ei muutnud mind sotsiaalses mõttes kuidagi (ma polnud osavam suhtleja ega tantsinud julgemalt ja paremini) või läksin ma üle piiri ja jõin ennast purju. Purju joomine oli kusjuures mõnikord põhjustatud asjaolust, et tundsin sotsiaalset survet, et juua, kuid alkohol ei maitsenud mulle, seega pidin seda jooma piisavalt palju, et selle halb maitse mind enam ei segaks. (ehk kuni mu maitsemeel oli piisavalt tuhm)

Pärast karskeks hakkamist avastasin, et on üks palju parem asi mis teeb elu lõbusaks ja elamist väärt. Selle nimi on julgus. Just nimelt julgus ja mitte hulljulgus. Julgus asju teha ning neid nautida, kuid mitte astuda üle piiride riskida näiteks oma tervisega tehes hulljulgeid "vägitükke".

Lisaks niisama karskeks olemisele olen peagi üheksa kuud olnud ka noorte karskusliikumise "Juvente" liige. Hetkel on see organisatsioon küllaltki vaikivas olekus kahjuks, kuid siin üritangi mina ja loodetavasti paljud teised noored karsklased pildile astuda ning meie noorkarsklaste liikumise uueks luua. Juvente tegemistest ning teistest karskuse, alkoholipoliitikaga ning üleüldiselt karske ja tervisliku eluviisiga seonduvast plaanin siia edaspidigi kirjutada, seniks soovin teile aga rõõmsat ja pahedevaba elu!
Pilt 3. Lõbus ja ülemeelik saab olla ka ilma alkohlita, ehe näide!
Ah ja! Võtaks sõberpoiss Tom-ist eeskuju ning lisaks kirjutise lõppu ka muusika soovitusi. Tom on samuti karske ning Juvente liige ning tal on kohati üsna loetav BLOGI. Nüüd siis aga paar laulukest, ikka head Eesti muusikat: Cartoon - Made Me Feel (ft. Kristel Aaslaid) ning Mr.Lawrence-The big sky (Mr. Lawrence ehk Mihkel Raud, kes on samuti juhuslikult karsklane :) )

2 kommentaari:

  1. Tere, Indrek!
    Sinu mõtted on väga head. Mulle meeldis, et räägid endast avameelselt. Kirjuta, mida Sulle on andnud elu ilma alkohoolsete jookideta, sest alkohole sisaldub väga paljudes eluks vajalikes toiduainetes.
    Edu Sulle Juventes!
    Hoian Sulle ja Sinu sõpradele selles tegevuses pöialt!

    VastaKustuta
  2. Tere! Tänan soovituse eest ja panen selle kõrva taha. Samas sooviksin veidi ka kaitseda oma sõnakasutust. Nimelt, kuna on tegu pigem sotsiaalse igapäevablogiga ning mitte niivõrd teaduslikku ja faktiblogiga (kuigi kindlasti poetan oma aruteludesse tulevikuski sisse fakte alkoholi tarvitamisest, selle kahjulikusest jne), siis ongi minu eesmärk pigem võimalikult lihtne sõnakasutus. Ehk siis mis on alkohol sotsiaalses mõttes, mitte näiteks keemilises mõttes. Selle erinevus tuleb kõige paremini välja, kui küsida näiteks 10 juhusliku tänava peal vastu tuleva inimese käest, mis on esimene asi mis seostub neile sõnaga alkohol?

    VastaKustuta